Δίκτυο σχολείων:
Δ.Σ. Ξυλοκέριζας 1ο & 3ο Δ.Σ. Κορίνθου, Δ.Σ. Αγίου Βασιλείου
Στα πλαίσια της πραγματοποίησης ενδοσχολικής επιμόρφωσης (Άρθρο 95 & 96του Ν 4823/03-08-2021/Αρ.Φ.136) υλοποιήθηκε διαδικτυακή ενδοσχολική επιμορφωτική δράση των εκπαιδευτικών των Δημοτικών Σχολείων Ξυλοκέριζας, Αγίου Βασιλείου, 1ου & 3ου Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου,με θέμα: «Η Δημιουργική γραφή στο Δημοτικό Σχολείο. Η αξιοποίηση της φαντασίας για την παραγωγή δημιουργικών κειμένων»διάρκειας δυόμιση (2 1/2) ωρών που συνδιοργανώθηκε από τις Διευθύντριες κ.κ. Αν. Γεωργαλλή ΠΕ70,Π. Βλαχάκη ΠΕ70, Αν. Γκιόκα ΠΕ70 & τον Δ/ντή κ. Ηλ. Γεραρή ΠΕ70 και πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως την Τετάρτη 23/03/2022 και ώρα 18.00- 20.30 (αρ. Πράξης 47η/18-03-2022, αρ. Πράξης 14η/17-3-2022, αρ. Πράξης 14η/22-03-2022 & αρ. Πράξης 18η/18-03-2022).
Εισηγήτρια: κα Μαρία Παπανικολάου: Ιστορικός, συγγραφέας και αφηγήτρια
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Μαρία Παπανικολάου που με περίσσεια υπομονή, πλούσιο υλικό και παραδείγματα ερμήνευσε την έννοια της δημιουργικής γραφής στο σχολείο και τη σύνδεσή της με τον κόσμο των συναισθημάτων. Πώς, πού και με ποια διαδικασία παράγονται και αξιολογούνται τα κείμενα των μαθητών. Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών;
Πρωταρχικός στόχος της δημιουργικής γραφής είναι το παιδί να αγαπήσει την τελετουργία της συγγραφικής (αλλά και της αναγνωστικής) πράξης, να αντιληφθεί τη δύναμη των λέξεων και να αναπτύξει αναγνωστικά κριτήρια, ώστε να απολαμβάνει με έναν πιο επεξεργασμένο και σύνθετο τρόπο την ανάγνωση της λογοτεχνίας. Τόνισε επίσης ότι η δημιουργική γραφή είναι μια διαδικασία έμπνευσης και όχι ένα μάθημα. Είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί να αποδειχθεί πρόσφορο για τη διδασκαλία πολλών και διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων.
Η παραπάνω δράση αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της λειτουργίας του σχολείου ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας (Webex Meetings).